torsdag 26 februari 2009

snö snö massa snö

Alicia & Petronella i en av dem skit stora snöhögarna på våran gård igår.. Några som tycker det e skoj med mer å mer snö iallafall. I dag är Mange tillbaka på jobbet igen dock väldigt hostig än.. När han väl börjat hosta håller han på läänge. Både Facebook & Bilddagboken ligger nere just nu *borring*. Ska väll snart kolla vad vi ska äta till lunch.. Finns nog inte så mkt kul att välja på& måste hitta nått med lite points då man inte vet vad mamma & P-A bjuder på till middag. Tänkte döva mitt kassa träningssamvete i går genom att yoga efter jag nattat barnen men då var inte dvd ´n där den ska & Mange va inte i närheten till koppla in den =( suger på sånt jag. Fick inte igång magdansar filmen på datan heller =(. Men gick en timme med Figge i går iallafall , bättre än inget. Har tappat en cm till i midjan & på rumpan de sista 2 veckorna oxå. Var ju bäst mäta då det kändes som jag höll på att dega i hop totalt här.
Känns som att halsen tog en aning stryk av promenaden dock.. Fattar inte varför den inte antingen bryter ut riktigt eller inte. Jäkla mellanting=(
Mira kom upp kl 5:30 i morse & vägrade somna om.. Men kl 06 kom Alicia upp å va jättegullig & lagade frukost åt dem 2 så jag fick vila =)
Figo våran hund e på pilsk humör igen .. Visserligen inte riktigt lika farligt som sist men drygt! Flämtar å rusar runt *gah*. I går fick stackaren en stoor träflisa i ena tassen =( Har var dock så duktig å lät mej ta ut den & slapp bli halt.
Hade en myspyssel kväll för mej själv igår & kom i kapp i högen lite.. =)

3 kommentarer:

*Ika* sa...

Härligt att hålla på å pyssla..är så sugen på brev fast jag sagt ifrån nu.. :S
Du är inte den ända som tycker att såntdära mellanting är jobbigt när det inte bryter ut.Nu är både jag å Stefan förkylda igen å mitt i flytten sas oxå *sucka*

Anonym sa...

Stackars Figo. :( Gott att få pyssla undan, det gjorde jag i helgen. :)

Anonym sa...

Funkar inte dvd-n, så kan du ju slå på en cd och shaka loss ? Det brukar jag och David göra med jämna mellanrum hehe. Ah jeansen var verkligen ett fynd. Hittade det på en "sån" 2nd hand där man får hyra en hylla 1-2 veckor och kan få betalt i hyran ef om man sålt för minst hyrespengen.Så DEN hyllan jeansen låg på hade fler fina kläder, jeans, kjolar, toppar osv - fast inte i min stil. :P

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
en 3 barnsmamma som är hemma om dagarna & är galen i att skriva typ =)