lördag 28 februari 2009

Besök

Fick oväntat besök i går av min vän Malin som numera bor i Göteborg.. Vi har kännt varann i 20 år nu & växte upp nästan grannar. Ses bara ett par ggr / år nu så det va trevligt. Hon hade sin coola hund Elliot alias Elle med också. En snäll stor setter. Figo är ju i sin pilska period & vart helt till sig när han såg Elle..Verkar inte bry sig om att han oxå e kille.. Var ute & gick med dem i skogen & då juckade Figge så många ggr att Elle tillslut tappa tålamodet å det vart en fight. Vi fick slita isär dem .. Ingen vart som tur var skadad & Figge vart inte avskräckt ang. att försöka jucka på Elle så det va bara att passa han resten av besöket det. Mange var hemma & fixade middagen han som vart nudlar med curryfräs & wookgrönsaker som vi bjöd Malin på. I natt sov Mira tack & lov bra.. Det va ju lite lyxigt. Hon verkar vakna extra mkt de dagar hon varit ute å farit. Ska väll ner på byn sen å handla mat & lördagsgodis *fridag =)* Ska dock inte väga mej i dag då det härjar magsjuka hos Anneli.. Då håller man ju sig helst undan. En av de få sjukor inte hela familjen haft i år. Andra år har vi ju haft det en massa,, Var ett smärre helvete när Mira va baby & hade det 5 ggr på 3 månader när hon va 7-10 månader. Då var jag glad att hon hade att ta av & va matfrisk. Skulle ju varit ännu värre med smalis Alicia.Så just den sjukdomen ger mej hemska minnen.
På torsdag ska Alicia till logopeden.. Tycker inte att så mkt löst sig av sig själv som hon trodde att det skulle göras så kanske hon får nya övningar å så.
Trodde i går att jag tappade min mp3 i hundfighten *hemska tanke* men den visade sig va i en annan jacka *phu*
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
en 3 barnsmamma som är hemma om dagarna & är galen i att skriva typ =)