måndag 16 mars 2009

Måndag morgon

Bjuder på en ett par månader gammal bild på mej för att dekorera inlägget.Så var det måndag morgon då & jag fick faktiskt sova till kl 6:50 idag *snacka om lyx*. Tur det när jag var sportig & såg hela Beck filmen på tv i går kväll. I dag är både Petronella & Alicia i väg igen , till skola & dagis. Alicia var såå glad över att vara tillbaka. Mira far runt i pyamas än så ska byta på henne snart. Anneli & William kommer om lite mer än en timme. Tänkte göra iordning en köttfärslimpa med äpple & sviskon innan och se om dem vill bli bjudna på. Mange skulle komma hem med lite mjölk så att jag kan få till en sås till också.
Nu har han gått av jouren för denna gången utan ett enda larm denna veckan. Blir nog dock mest hemikring denna veckan ändå *pankis*. Men på lördag ska vi ner & handla mat å hälsa på mamma & P-A iaf. Hon skulle ju sy upp mina nya jeans så måste hämta dem =) Ska bli lovely med ett par jeans som inte hänger där bak i röven! Har ju tappat ett par jeans storlekar sen förra sommaren sas. Att knappt kunna handla jeans på H&Ms vanliga avdelning eller på JC öht va väll en av dem grejerna som fick mej att inse hur mkt utför det gått för mej. Jag rasade liksom upp 14 kg på ett år ca! Av sockerberoende & kass motion / för mkt å onyttig mat. Jag trodde att jag hade en viss vikt som jag inte kunde gå över men det kunde jag bigtime! så det har jag ju lärt mej angående mej själv nu & fått lite självinsikt så.. Gick ju ner 6-7 kg innan jag gick upp men gav upp . Denna gången har jag dock haft en helt annan typ av motivation.Blir bara mer å mer motiverad & då var jag ändå mkt från början.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va duktig du har varit! Hur blev du va med ditt sockerberoende? ja klarar mig typ en vecka sen kommer suget tillbaka, ja har förstått att om man klarar 3 veckor utan socker så är de lättare.. men vägen dit då? grrr! =)

Anonym sa...

Ja du är duktig som fan! Det är tur att du hittat en motions-form du gillar.

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
en 3 barnsmamma som är hemma om dagarna & är galen i att skriva typ =)