söndag 8 mars 2009

cleaning day

Har städdag här hemma i dag så ska snart fortsätta med det.. Vika några ton tvätt. Stora tjejerna hjälper mej säkert , dem brukar alltid vika sitt eget. Petronella är nog t.om noggranare än mej att det ska va "rätt" vikt. Har annars lagat en ny fiskrätt med bla champoioner, grillad paprika, salladslök, fiskfilé & kaviarsås å dill.. Det va smaskigt! Är annars lite dålig på att äta fisk.. Borde skärpa oss på den fronten. Mira tyckte det va himla gott också så =)

Är bjudna på tjälknöl till Manges föräldrar på middag.. Gäller bara att undvika all fika å skit där sen då. Äldre kan ju ta illa upp om man inte vill smälla i sig bullar , mackor & dyl till middagen så jag hoppas att de går smidigt.
Vart en timme yoga i går & även en kort promenad för att testa knät. Det va väll en grad bättre med inte helt bra än tyvärr.. Vägde mej hos Anneli oxå & hade åtminstone gått ner 200 gram sen sist. Bättre än inget & bra med tanke på sånna problem jag haft med knä.. Inte kunnat gå som jag velat dessa 2 sista veckor så. Har gått ner exakt 19 kg sen jag började i juni 08 nu & det är jag fan stolt över.

Ser framemot att Mange ska prata med facket i morrn & se vad dem hade för att välja att varsla han då så många andra låg innan.. Klart att detta tär på han =( mej med för den delen.. dels att han blir av med jobbet & dels se han va så arg & må så jäkla kasst oxå för den delen.
Ringde en intresserad på bussen i dag.. Knappt så man vågar hoppas att han hör av sig igen.. Får väll se senare i veckan.

Fick oväntat besök 2 gånger denna veckan av Emma som det va jättelängesen jag träffade, trevligt =) Hon ville dricka ett par cider på fredag så då föreslog jag att vi kan ju spela lite skissa & Gissa här hemma då. Blir väldigt lungt då Mange har jouren.

Blir förhoppningsvis mkt yoga denna kommande veckan =) I dag har jag träningsfri dag faxx.. vila knäna behövs ibland, möra känns dem.
Posted by Picasa

1 kommentar:

*Ika* sa...

Grattis till vikt nedgången å klart du ska va stolt över det.Du har gjort ett jätte bra jobb verkligen :)

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
en 3 barnsmamma som är hemma om dagarna & är galen i att skriva typ =)