fredag 2 januari 2009

Rekord i kyla ?

- 22 grader var det här i morse så kylan verkar slå nya rekord *brr*. Men nu är det "bara" 11 * det va värst*. Har bara varit hemma idag.. spelat flera spel med Mange & dem stora tjejerna. Mira fick vara med mej & sköta tärningen åt mej =) Fia med knuff, Dinosauriespel & ett man formar med lera i =) De sista 2 fick Alicia i julklapp. Annars har jag varit pysslig & satt ihop en massa papper till ett stort som barnen fick rita i hop på.. Gjort en god kassler rätt.. inte så mkt annars,
Jag & Mange har hyrt filmen "Love guru" som vi ska se på i kväll.. I går hyrde vi " Don mess with the Zohan " Rätt sjuk men ganska kul komedi. Hyrde även en Barbie film åt tjejerna då. Man måste ju roa sig lite i kylan *hihi* Fattar inte varför dem inte kan ha lite bättre tv- program nu runt jul å nyår *humm*

Firade ju nyår i Uppljusen & det var jätte trevligt =) Först pimplade vi lite & jag var sååå nära på att få napp! Alicia ramla i pulka backen så jag fick lov att lämna spöt till Mange i 1 min & då fick han fisken *grr* hehe=)
Sedan åt vi god mat.. min mango kyckling med potatisgrattäng & Janssons som Anneli gjort & sallad till.
Spelade 3 spel =) Med andra ord, Skvaller & Skissa å Gissa. Det sista skulle ta ca 30 min men tog väll 2 timmar minst *haha* men då kan vi ju skylla på 5 barn oxå som pratade & la sig i *hehe*

12 slaget firade vi ute på isen med en eld istället för raketer.. barnen fick skåla i en rolig rosa bubbeldricka & sen lekte dem apport med korken *haha* Mira va den enda som däcka innan 12 slaget. 00:30 for vi hem.. Fotade massa kul & fina kort men kan inte visa förräns den rackarns datan kommer tillbaka..
Hoppas att ni andra oxå hade en trevlig nyårsafton & God fortsättning på er =)

3 kommentarer:

Carita sa...

Jobbigt med sån kyla! hoppas det blir svalare... :)
Låter ju som er nyår var bravo!

Anonym sa...

Ja det är verkligen h emskt det som hände :(

Anonym sa...

mysigt med sånt tolvslag. men fy för er kyla-. vi hade -10 igår och då kröp jag ner i soffan :) ha ha

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
en 3 barnsmamma som är hemma om dagarna & är galen i att skriva typ =)