måndag 19 januari 2009

2 1/2 års koll

Så var denna dagen snart till sitt slut då. Har börjat att natta dem stora tjejerna nu & Mira har redan somnat hon. Hård dag för henne då hon var upp flera gånger i natt,Hon var ju på sin 2 1/2 års koll i dag på bvc och det gick jättebra! Bvc tanten tyckte hon pratade bra & mycket och att hon klarade allt snabbt. Hon är ju en lite babblis precis som Petronella var som liten & även jag. En av frågorna på papperet var ju om de kunde 2 ords meningar,det kommer jag inte ens i håg när hon börja med måste varit längesen. Fick lov att räkna ett par av hennes meningar för att kolla & det var ju minst 8 ords grejer . Hon är en cooling. Frågade henne hur det var på sjukstugan när hon kom hem & då sa hon " de ville kolla om jag kan prata" *haha* .
Hon var mitt på mittenkurvan på vikten & strax under på längden, 90 cm & 14,1 kg. Exakt ett halvt kilo tyngre än vad dem andra va i samma ålder men Mira äter ju bra också. Petronella var 89,5 cm på sin sån koll & Alicia 92 cm.
Frågade om blöjan oxå men den har hon ju slutat med både dag & natt . Annars verka de inte va så mkt annat den kollen handla om .

Sedan var jag ju till Anneli & tränade, Vi körde kondition & styrka i dag =) Hade faxx blivit aningen starkare & kan göra fler armhävningar å sit ups än vad jag hade trott men mer armstyrka behövs verkligen!! På onsdag kör vi power yoga igen.

Mange är borta & gör övertid nu.. så han kan va ledig på fredag =) Nån timme gör han nog på torsdag också. Mathandlingen tar vi i morrn & fsk pengarna hade faxx kommit.

1 kommentar:

*Ika* sa...

Skönt att allt gick bra på kollen då :)
Ja hon är allt duktig Mira dte är hon.Minns när hon sa Tiia då på sensommaren då jag va hos dej.Va så gulligt :)
Skönt att cashen kommit oxå :)

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
en 3 barnsmamma som är hemma om dagarna & är galen i att skriva typ =)