onsdag 14 januari 2009

längdskidor & skridskor

jag hade hoppats få sova till 7 i dag när det bara är Petronella som ska i väg ( Alicia går bara mån till ons ) men tji fick jag. Värstingen Mira kom upp 6.30. Alicia strax efter ! Hon fattar inte riktigt konceptet sova så länge du vill när du är ledig *hehe*. Jag som sov så bra & hade 2 av katterna på benen *gospojkar*.
Har lite bättre energi i dag I Hope.. Fick lov hjälpa Petronella med en läxa innan hon for oxå som jag trodde var tills på måndag men den skulle tillbaka snabbast möjligt så det va bara att sätta i gång.

I går åkte tjejerna längdskidor hemma på gården för första gången i år & det var Miras första gång och hon var jätteduktig =) så snabbt har ingen av dem andra lärt sig åka så bra *impad*.

Tänkte lära Alicia åka skridskor nån dag snart oxå men det får Mange sköta. Kan väll knappt åka själv *haha* Inte åkt på typ 15 år & Mange har ju spelat i nån korphockey bockey liga förr så han passar bättre till det. Men det e bara Petronella som har skridskor så hon får låna dem fast de e lite stora. Nästa år får vi skaffa nya till Petronella så får Alicia ta hennes,

I dag slipper jag laga lunch. Vart massa grattäng kvar från middagen. Smart att göra så ibland tycker ja & billigare *hehe*

2 kommentarer:

Anonym sa...

hiihi... va skriver du på för språk=) De var iaf inte lättläst =)

Anonym sa...

Maria,va ha du skrivit för nå???Ika inte fatta :(

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
en 3 barnsmamma som är hemma om dagarna & är galen i att skriva typ =)