tisdag 13 januari 2009

Recept galning

För er som inte vet det kan jag berätta att jag är något av en receptgalning & testar oftast nått nytt i veckan minst! Hittade massa skojiga i matreklamerna i går faxx =) Det va lite oväntat.. Kan lista dem här.. mina kommande planer är att testa dessa !
  1. Sesamkyckling med ungsgrönsaker och chutney kräm
  2. Baconkyckling med tomatsås
  3. Köttfärslimpa med morot & sviskon
  4. Lövbiff med lök & chilisås
  5. Morotspannkakor med kanel & rostad palsternacka
6.Vegobiffar med fetaost & oliver

Därmed kan jag dementera ett påstående som min bror Ante gjorde på julafton! Det finns VISST något som heter sviskon! Det är ett annat ord för katrinplommon! Han sa nämligen att det var ett ord björnbusarna kommit på!

Har nyss lagat mat här hemma oxå , snabbpizzor på tortillias bröd åt mej , Mange & Mira. Det är både gott & snabblagat och man kan ha massa olika fyllningar på. I dag hade vi färdig chilitomatsås, skinka, tomat, paprika & lite ost. Men min favvofyllning är tomatsås, purjolök & mozzarella *mumsens*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå,äre nån som sagt att det inte finns nå som hetet sviskon lr?klart det finns det..

Carita sa...

haha, vad jag garva då jag läste att sviskon är nåt björnbusarna kommit på xD

Anonym sa...

Tänk om ja oxå hade haft den där glädjen i köket att prova massa nya maträtter, har typ ingen matlust alls. Fredrik e duktig på att laga mat men ja gillar de inte, helst inte heller när ja e hemma själv om veckorna. Då blir de fiber havregrynsgröt hihi!

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
en 3 barnsmamma som är hemma om dagarna & är galen i att skriva typ =)