tisdag 12 januari 2010

Kan uppdatera om läget :P


ååå yes nu har jag fått hjälp av broder Ante att få in svenska tangenter på linux :) så jag kan lämna ett blogginlägg i dag med :P
I går hade Mira feber & jag försökte få henne att vila endel men den var inte så hög som tur var så hon for runt endel . Alicia har oxå fått feber nu + att hon hostar en heldel så hon är hemma ifrån skolan resten av veckan. Just nu glor de små sjuklingarna på tv.

Petronella galningen var glad att det var -20 grader ute i dag för då skulle isen ha stelnat på hockeyplanen på skolan *haha* Men hon har ju fått nya skridskor, värsta prinsessiga oxå så det var ju inte så konstigt eg :P
Har börjat sakna mitt spotify på datorn faxx :( men får vänta med det tills brorsan har haft tid att komma & installera om skiten .. då får han fixa tillbaka de åt mej sen oxå :P utnyttja den gratis arbetskraften *hehe* nej men han får ju mat iaf :P

Pratade med Mange i tele i morse oxå innan han skulle gå & lägga sig, Verkade ha blivit en lång natt men han verkar gilla dem nya arbetsuppgifterna & kunna dem bra nu :) Känns ju bra det iallafall. Troligen kommer han hem redan i morrn :) Lyxens :P Känner mej lite gladare p.ga det :)

Dock inte sovit såå bra i natt.. Mira tycker ju att det är så mysigt att sno Manges plats när han inte är hemma i sängen så hon har gjort de 2 nätter nu eller ja.. första natten sa jag ju att hon kunde lägga sig där p.ga febern & den illalåtande hostan sin. Men i natt hade hon smygit ner igen! Vaknade av hennes kalla små fossingar & att hon verkade pigg!! annars brukar hon ju bara somna om men nu småpratade hon *gah* tog säkert en timme innan hon somna & sen kicka hon mej i ryggen halva natten .. så särskillt utvilad är jag inte.

Men hon är ju den enda av barnen som smygit sig ner så e ju lite mysigt oxå att ha henne där & hon e ju familjens "lilling" även om hon är över 3 år nu. Dekorera r med en ett år gammal bild på henne som jag tycker är cool :)

3 kommentarer:

Emma sa...

Hahaha ja de va inte så svårt va? :P

Tina sa...

Blir det ett fjärde barn för er?

Wysteriia sa...

haha men gud så söt bild på henne ;D

är först nu som jag typ satt mig vid en dator här nere i göteborg, hehe! :) Varit på nelly hela dagen idag. är lagomt trött nu.

Hade tänkt bjuda med Anders på bio men tror en jobbpolare ska komma hit istället o snacka om jobbet så det får väl bli en annan kväll :) Men han fyller år ikväll o har inte fått någon present med mig! :/ Därför jag ville ta med honom ut så nu känns det ju trist.

Hur är det där hemma? Planer för helgen? :)

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
en 3 barnsmamma som är hemma om dagarna & är galen i att skriva typ =)