måndag 6 april 2009

Sjukling

Har en ny sjukling här hemma nu =( Mira.. Hon har hostat & snorat konstant hela dagen å tror hon har lite feber oxå. Hon myster ner sig brevid mej när vi tittade på Hem till Gården & somnade.. Sover fortfarande. Så nån yoga blir det icke idag.. Alltid e det nån som inte e bra i antingen min eller Annelis familj.. drygt.
Stora tjejerna äter mellanmål nu, tror dem ska ut på gården & leka med sina nya rockringar efter. Jag har annars lagat mat i dag.. La lammkotletter i hemmagjord rödvinsmarinad till middagen i dag & gjorde grekisk pastasås med pasta till lunch. Tänkte göra hemmagjorda potatisklyftor & ha currysåsen jag gjorde i helgen till kotletterna sen..Grilla ute & trotsa snön *hehe* den e ju borta från grillen nu iallafall så.Men äta får vi göra inne än så länge.

2 kommentarer:

Carita sa...

Hoppas Mira kryar på sig snart!

pim sa...

svar på receptet..hrmm nej jag älskar ju oregano så det hade jag säkert :) vet att jag kokade quinoan i mycket grönsaksbuljong (pulver) den blev jättegod då

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
en 3 barnsmamma som är hemma om dagarna & är galen i att skriva typ =)