fredag 17 april 2009

Denna dagen en fredag

Resten av familjen är ute i det vackra vädret men jag är inne & ska fixa middagen. Blir nån slags fejklasange i dag*ss* Hade en paket jag köpte på ÖB innan jag startade dieten förra sommaren eftersom jag inte vet poängen på det .. men med kasst med cash får man tager vad man haver. Fick färs med svärfar, korv & mer lammkotletter i början av veckan *gulligt värre*. Har annars i dag vikt en massa tvätt & haft det stora strumphittar dagen! Med 3 döttrar med liknande strumpor är det ett rejällt jobb *haha* Vet inte vart alla tar vägen. Vi har en tvättpåse halvfull med strumpor utan par som fylls på ibland & sen rensar vi den i hop & då brukar det ha dykt upp lite par.Tjejerna tycker att det är roligt att hjälpa mej med tvätten. De stora viker allt själv & lägger in. Mira försöker så gott hon kan *hihi*.

Sedan har jag varit ner i källaren & rensat tvätt , letat joggingskor till Mira.. har ett par på sig & testar nu som hon kaaanske kan ha. Men kanske skulle ha varit 1 strl mindre..Får se hur snubblig hon är. Dem andra 2 har redan joggingskor från i höstas som passar än. Tur det =) annars hade jag nog undrat hur stora feets dem ska få *ss*Petronella har ju 32 & Alicia 29,Mira 24-25. Jag har 36-37 så snart e dem väll i kapp mej. Mina sluta nog växa när jag var 11 eller 12.

Mira kom & myste ner sig brevid mej när jag tittade på Hem till Gården idag & somnade!! Då måste hon varit trött, längesen hon slutade sova middag. Men idag sov hon en timme så får va ute mkt med henne nu så att hon är trött ikväll.

Hoppas att ni alla får en trevlig helg =) det tänker jag själv ha men en rätt lugn budget sådan. Handla mat får vi göra på måndag ..

1 kommentar:

*Ika* sa...

Hoppas att helgen blir lugn å bra trots en mager budget ibalnd.
Jag/vi ska nog bara va hemma å ta dte lugnt.Kanke käka nå gott om cashen tillåter å så men inte så mkt mer planerat.
Imon får jag Malin å Nora på fika så ska baka en banankladdkaka idag :)
Kanske jag å Stefan nallar av den ren ikväll ;P *hihi*

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
en 3 barnsmamma som är hemma om dagarna & är galen i att skriva typ =)