söndag 24 maj 2009

Måndag morgon

Petronella håller på att äta sin frukost, hon har studiedag idag så hon sov lite längre. Men hon ska vara i skolan kl 18-20 i kväll & då ska jag å Mange med henne dit. Ska vara aktiviteter utomhus & man ska ha "fika" med sig. Vi tar väll med nån macka. Har aldrig fikabröd hemma & vill inte käka sånt i veckorna helst. Man fick grilla om man ville oxå så vill Petronella det så tar vi med korv.

Alicia är på dagis hon! Hon var snabb upp i morse när hon hörde min klocka ringa. Fick faktiskt sova enda till kl 7 *nice*. Hon skulle va finklädd med leggins & klänning idag så de var väll extra kul att fixa iordning sig då =)

Denna vecka ska jag va extra petig med kost, försöka promenera mkt osv. Känns som jag är fast på en platå & pendlar upp å ner ett halvkilo! Vill ju ha bort det sista innan beach 09! Antar att kroppen vänjer sig efter ett tag & man måste sätta in hårdare tag.. Dock haft känningar i knät i går när jag gick & halsen är inte 100 %.. så lite av ett dilemma.

Ser ut att bli vackert väder idag! Hoppas! jag vill sola & sitta ute

1 kommentar:

chathrine sa...

Du får utöka promenaderna med 5-10 min/dag. Bara en sån sak (utöver kosten) kan sätta igång det. Sen är du väl som mig som inte har sån många kilo kvar och dem är fanemej kämpigast. :(

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
en 3 barnsmamma som är hemma om dagarna & är galen i att skriva typ =)