onsdag 11 november 2009

Recept på muslibrödet

Muslibröd

#2 dl musli utan torkad frukt

#5 dl fullkornsvetemjöl

#1 dl linfrö

#2 dl hackad torkad frukt

#2 tsk bikarbonat

#kanel

# 1 nypa salt

#4 dl lättfil

#2 msk mörk sirap

# 1 rivet äpple eller päron


1.hacka den torkade frukten smått.2.Blanda alla torra ingredienserna i en bunke3. Rör om ordentligt 4. Häll ner sirap,fil och riven äpple/päron.Rör om ordentligt 5. Häll smeten i en brödform som du klätt med bakplåtspapper.6.Grädda brödet längst nere i ugnen ca 80 min på 175 grader.Glöm inte att tiden varierar per ugn så titta på brödet efter 60 min.

1 kommentar:

Carita sa...

Ska handla fil idag så ska jag testa att göra det i morgon :) Ska bli spännande!

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
en 3 barnsmamma som är hemma om dagarna & är galen i att skriva typ =)