torsdag 18 september 2008

Min metod

God Morgon!
Så var det åtminstone fredag då. Ska skicka i väg morgongrinig Petronella till skolan snart.Inte det roligaste.. Hade gärna sovit en timme eller två till å förhoppningsvis kan jag göra det i morrn bitti. Måste skriva en inhandlingslista till maten i kväll så de blir smart handlat när vi ska i väg å handla i morrn. Har lördagar som fridag så då väger jag mej & äter de jag vill.
Fick en ny mp 3 spelare av Mange i går , gulligt av honom. Den heter Sansa Clip. Inte hunnit testa mer än att laddat in låtar på den än men såg att den va med på tv- reklamen i går *hihi* Tyckte ju han kunnat vänta till min födelsedag p.ga pengafrågan. Men men..
Gick sent på kvällen i går & det överasskar mej att endel vägar inte har nå väglampor. Lite creapy tyckte jag. Tur man bor i en håla på landet där de knappt finns nån kriminalitet men fyllekörare kan ju finnas överallt däremot. Ska gå i ljuset så länge det går iaf sen i vinter har man väll inget val.
Kanske ska se på 27 Dresses i kväll om det inte är nått bra på tv.. Äta lite hemmapoppade popcorn ev. Det ser jag framemot.
Måste hinna promenera i dag oxå. Endel har undrat hur jag klarat viktnedgången så ska göra en snabb lista om vad Marias metod går ut på hade jag tänkt & varför den e bra för MEJ ( behöver ju inte funka på dej bara för det men många hade det säkert hjälpt för)

  1. Med VV får man ju äta av allt sas men i mindre mängder & man e ju sällan så dum att man slösar halva dagsintaget på en tårtbit tex aå på det sättet håller det ju en borta från socker mycket. Jag har blivit av med mitt sockerberoende på bara nån vecka.
  2. Gäller ju att göra av med mer energi än vad man stoppar i sig därav att man måste röra på sig ordentligt & plåga sig lite. Jag kör inte så att jag får pluspoäng när man rört sig för då fattar jag inte vitsen! Känns ju som det blir + - noll då. Kör på fridag istället & det blir mindre sammanlagt än att jag skulle lägga på 6-8 P efter varje runda = halvdags p. ju.
  3. Man kan inte hålla på & vänta på att nån polare ska vilja motionera / kämpa med en för det är bara du själv som kan fixa det för dej själv ändå & det är DU som ska vara motiverad.
  4. Sällskap e ju sen alltid trevligt att ha =) men känn att du kan fixa det själcv också.
  5. Jag sätter upp egna små mål hela tiden som jag sen följer slaviskt så gott det går. Tex denna veckan ska jag gå minst 4 promenader innan lördag på en timme styck och det har jag ju snart gjort =)
  6. Försök att inte känna dej så skyldig sen när du väl äter nå gott.. Tyvärr gör jag väll det ibland ändå.
  7. 8 strora glas vatten om dagen dricker jag.
  8. Varför inte Gi för mej då? Inte så insatt i den men den verkar mer drastisk. Vill äta lite ris eller pasta /potatis å bröd också liksom men där har jag ju dragit ner på mängder.
  9. Med poängen kan du aldrig ta om 2 gånger på maten för då blir det ju dubbel poäng & du har ätit klart för den dagen typ.
  10. Det får mej att äta på regelbundna tider.
  11. Kör alltid med mp 3 med fartiga låtar när jag går! Det får upp farten en massa + mkt roligare.
Kostar inget extra då jag lånat ett litet häfte.Behöver ingen gruppvägning å annat då det är för min egen skull jag kämpar .

Det var lite av min metod som gått bra för mej det då. Kan jag peppa nån så e det ju kul men eg. är nog det bästa att peppa sig själv & känna att man verkligen är 100 % motiverad innan man sätter igång. Vart ett långt inlägg denna gången .. Vet inte ens riktigt hur många som läser här men ska se om de går att byta nån inställning så alla kan kommentera . Men jag är inget datasnille så får se hur det går.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Isadoras är helt ok faktiskt, och den håller mycket längre! Dessutom är den ju prisvärd :)

Elias Thalassis sa...

Καλημέρα σας εύχομαι ΥΓΕIΑ από Χαλκιδα Ελλάδα - I wish you good morning from HEALTH ChalkisS-Greece

Anonym sa...

Din metod låter bra, man ska ju hela tiden utgå från sig själv och ingen annan.

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
en 3 barnsmamma som är hemma om dagarna & är galen i att skriva typ =)