torsdag 24 december 2009

Off we go

Ska snart hem till mamma där vi ska fira jul i år. Väntar bara på att min pappa ska komma förbi med lite bensin då Mange visst inte tankat bra nog *grr* Bilen startar inte :/
Har annars hunnit äta våran brunch som vi alltid har på julafton. Skinkmacka med kavelgris & tomtegröt. Eg. vill jag helst ha varm choklad till också men kakaon var slut & vanligt oboy pulver har vi aldrig hemma.
I går pyntade vi huset, klädde granen vilket barnen sköter nästan själva nu när dem blivit så stora. Mange fick lyfta dem högst upp till toppen bara :P
Sedan hade jag,Mange & Petronella lite uppesittarkväll med glögg & skinkmacka. Var dock hur trött som helst :S Hade ju hunnit gå en promenad med Emma som red en häst också & den hästen började tävla med mej å gå fortare & fortare! men det var bra de så jag blir igång piskad i kylan :P
Gjorde även egna älgfärsköttbullar som ska med till min mamma idag.
God Jul på er alla ( hur många / få ni nu kan vara :P) läsare !!

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
en 3 barnsmamma som är hemma om dagarna & är galen i att skriva typ =)