tisdag 22 december 2009

Nellas nya frisyr & annat babbel :P


Håller på & tvättar och byter ur sängarna. Petronella har nyss kommit hem ifrån skolan , dem gick bara till kl 10 i dag. Alicia har följt sin kompis hem så hon blir borta tills i eftermiddag.
Magnus jobbar nere på företaget & ska även på jullunch där i dag på hotellet.
Själv har jag inte ens bestämt vad vi ska äta till lunch än.. men Petronella hade fikat på skolan & Mira har smällt i sig frukt som vanligt så akut är det ju inte än. Hade Emma på besök i går eftermiddag som bla klippte Petronellas hår & tunnade ut det :) Hon kunde ju inte ens ha hästsvans innan p.ga tyngden i det men nu går det :D Luggen skulle hon klippa av plötsligt också, inspirerad av sin mor kanske X)

Usch har mått kasst sen i lördags över att jag har gått upp 1 1/2 kg! Låter väll som en plutt i havet för de flesta men jag vet ju vilket jobb det är att få bort när man inte har nån vikt att "rasa" ifrån. Var ju annat när man vägde 75-80 kg & kunde gå ner 2-3 kg på en vecka ibland. Så nu är det att va försiktigare med kosten här, börja promenera mkt bara halsen blir normal nångång osv. Hjälper inte det blir det att räkna points efter jul/nyår. Kommer nog att ha som nyårslöfte att se mitt bästa ut inför beach 2010 ! dvs en vikt på max 55 kg & tränad! inte bara spink :P Ja... detta e ju som sagt min viktblogg med :P Detta e första gången jag gått upp ngt sedan jag la ner pointsen för flera månader sen, har ju snarare fortsatt krypa neråt annars. Men man kan ju behöva ett wake up call ibland :P

5 kommentarer:

Jossie sa...

Hej!

Just nu kör jag en veckans blogg tävling i min blogg! kika gärna in och delta :)

Emma sa...

Är hon fortfarande nöjd? :)

Wysteriia sa...

ingen annan än misse som vill ju ;P haha!

Nu har iaf jag duschat så ska börja sminka mig snart :)

Wysteriia sa...

Jag smikar mig nu iaf, o kollar på film samtidigt ;) haha

ALICIA sa...

oooh, jag heter också Alicia ;-)

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
en 3 barnsmamma som är hemma om dagarna & är galen i att skriva typ =)