lördag 4 oktober 2008

29 årsdagen

Vägningen gick bättre än väntat! Hade gått ner 100 gram! Inte så supermkt men jag var ju beredd på att tvärtom gå uppåt så jag är nöjd! Så då kan jag äta gott i dag utan större ångest.
Ska laga kycklingpaj med receptet jag fått med Ikas Stefan med rostad paprika & feta ost + en tillo paj med köttfärs,champinjoner & bacon. Råkade försäga mej till mamma i går att det skulle bli paj ( inte för jag visste att det var hemligt hehe men kanske jag sagt det & inte minns det *koma* )
Är såå jäkla sugen på bananstubbe till födelsedagstårta så jag ska se om jag kan jaga ifatt nån!
Mira har inte spytt nått mer & inte skitit illa heller så jag antar att det måste varit nått tillfälligt *phu* Hon är ju iof lite slemmig & hostig så nått sån´t kan ju ha utlöst det hela. E ju paranoid med allt vad magsjukor heter med tankte på att Mira hunnit med 7 (!) svåra i sitt liv hittils! Svåra minnen från dem tillfällena att se sitt barn så kraftlös som baby.
Vart föressten firad på sängen oxå =) Petronella & Alicia hade ritat grattis kort till mej och Mange gav mej ett par höst träningsbrallor från H&M! Svarta lite fodrade! säkert toppen i vinter. Ser diskreta ut oxå som vanliga brallor =) så har dem idag *hihi* Ännu bättre att dem var en strl mindre än vanligt oxå & passade *hehe* Sånt piggar upp när man blir ett år äldre .. Gammal & Grå! Låter hemskt när mamma säger att hon har ett barn på snart 30 jue *haha* Blir ju " bara" 29 än. Men så säger säkert jag sen när Nella är i samma ålder & jag e 50 *hoho*
Känns som om detta blir en bra dag.. annars brukar jag va deppad & nere när jag fyller men nu behöver jag ju inte va ensam hunvudperson heller när vi ska fira mamma i efterskott oxå.
Måste kolla pajrecept nu!
Over and out ni få(?) läsare *hehe*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen=)

Anonym sa...

Grattis på din födeseldag. Hoppas den varit kanon.Min kunnat varit bättre igår.

Anonym sa...

vet du vad..jag tycker att du ska börja mäta istället för att väga dig. Tror det är bättre :P

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
en 3 barnsmamma som är hemma om dagarna & är galen i att skriva typ =)