lördag 10 april 2010

Gårkvällen

 

 

 

 

Inte haft blogglust sista dagarna, för mkt att tänka på osv men nu e jag nog back on track igen och kan berätta lite. Vissa grejer vill man ju att de inte ska va "kanske " innan man skriver ut dem i bloggen. Mange ska jobba på ny firma minst 1 månad så 2 v han hann stämpa denna gången vilket är länge för att va han. Han åker till Gotland redan i morgon .
I går bjöd vi Emma & Erik på mat. Fick lov att rensa ur frysen för att få plats med mer & lammkotletterna tog plats! så dem tillaga jag. Gjorde min egna specialmarinad med bla citron & persilja å sen grilla Mange dem. Till så blev det potatis, vitlöksås + en egen cremefraciche med krydda sås ( fanns ingen tsatsiki på bynn som vanligt grr). En sallad med bla ruccula,fetaost, gurka,tomat,paprika, rödlök & lite advokado.
Efterätt blev en bärpaj med hallon, blåbär & lite mango, glass, vaniljsås & kolasås *svull*.
Jag & Emma testade även de 3 nya breezer sorterna som kommit ut och där blev mango stor vinnare ! orange 2:a & cranberry 3:a.
Sedan spelade vi sällskapsspel. Jag vann i "Skvaller " :P killarnas lag vann både " med andra ord" omgångarna. Det var en trevlig & lugn kväll :)
I dag ska vi på ett års kalas, en barndomsväns dotter som fyller år. Blev väckt av Robban på tele kl 8 i morse så är inte såå pigg.
Posted by Picasa

1 kommentar:

Emma sa...

Sv; Ja det är en bra portal :) Jag gillar den iaf :P

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
en 3 barnsmamma som är hemma om dagarna & är galen i att skriva typ =)